VIND en American Tourister kuffert!

At rejse er at leve

Ikke én men TO veninder kontaktede mig i sidste uge, for at få nogle gode råd om hvordan man lige flytter til Los Angeles sådan uden videre. Og lad mig afsløre, at det ikke bare er noget man sådan lige gør. Den slags kræver forberedelse. Visasponsor skal findes og BETALES!, papirer skal indsamles, udfyldes, og mange tusindekronesedler skal ligge klar i pengepungen. Men når det er sagt, så skal billetten bare bestilles og bekymringerne slippes. Hvis jeg kan, kan du også. Tro mig. Og som jeg altid siger (sidst på måneden) “De penge skal vi sgu nok få tjent ind igen”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vind en 90 liter kuffert

Og for at hjælpe dig lidt på vej, kan du hér vinde en kæmpe kuffert ala den jeg selv rejste med, da jeg skulle et halvt år til LA. Det er ubeskriveligt hvor meget en let kuffert forbedre din rejse! Denne Slim to none American Tourister kuffert vejer kun 2,5 kg. og er lavet i et materiale der kan tåle mange slag, uden det kan ses, eller den går i stykker, for den sags skyld. Det er en 90 liter, så en stor kuffert (14 dages kuffert-ish) – men fyld den kun halvt, så du har plads til dine indkøb når du skal hjem igen! Den kan blive din, hvis du i kommentarfeltet herunder skriver hvorfor lige DU skal vinde den, måske med en beskrivelse af hvor du ønsker at rejse hen?

Vinderen udtrækkes 1. Februar

Samsonite_AT_AW14_SP75_hot pink

Praktisk info om at rejse til Los Angeles

Jeg boede i Venice og i Marina del Rey, som begge ligger ud til vandet, altså West Coast. Her hersker yoga stemning, hashrygende freaks ved Venice beach, og gode shops på Abbot Kinney. Jeg elskede livet hér. Der er desuden gode cykelforhold ved vandet, så jeg endte med at sælge min bil, da jeg også arbejde ved vandet. Og så tog jeg bare en Uber (genial taxa app, som alle bruger i US) eller bussen (kun i dagtimerne dog), som slet ikke var så klam som frygtet.

home

Hollywood var fed at besøge, med drinks på Roosevelt hotel efter shopping og vilde fester i The Hills om aftenen. Men at bo der, kræver sin tålmodighed, når div. Batman og Superman lookalikes dimser rundt i gaden, og forskrækker alle forbipasserende fra vid og sans. Energien er høj – 24/7.

party-copy

Jeg har et par venner der bor i Down Town, som minder mig meget om en rå udgave af New York. De ser ud til at trives. Men da jeg var der, ville jeg helst hurtigt hjem igen. Der er vildt mange hjemløse, og gaderne er beskidte. Men nattelivet er bomben, og der er et dansker-hipster område, som er ret sejt med en masse fede butikker så som Acne og en masse gallerier.

Silverlake er også et fint sted. Meget hipster agtigt. Økologi og gode folk. Men lidt langt væk fra det hele, så jeg ville nok ikke vælge det sted, mm. jeg skulle være i landet i lang tid.

Malibu – besøg det! Men det er kun hvis du elsker stilhed og vand, at du skal bo der. Tag evt. derhen om dagen, og nyd den oversmukke strand, med grotter og hele lortet, og spis på Nobu om aftenen. Jeg fik chefs choice, og det var godt.

tour

Santa Monica – her arbejde jeg, og må sige at det lugter lidt for meget af turisme til min smag. I hvert fald Third Street Promenade. Til gengæld fik jeg ansigts behandlinger på Montana Avenue, som virkelig havde mange fede butikker og en stemning ala Hellerups shopping gade. Så jeg vil slet ikke udelukke området, men prøv at bevæg dig lidt væk fra central Santa Monica, hvis du vil have noget mere lokalt autencitet. Og forsøg for Guds skyld at find nogle venner der kan få dig ind på The Bongalow – fedeste strandclub!

Air BNB
Jeg fandt mine boliger ved at skrive til de fedeste steder jeg kunne finde på Air BNB, hvor jeg skrev at jeg var studerende, og derfor ikke kunne betale det fulde beløb. Men jeg ville derimod spare dem for rengøringen, og lave mad et par gange om ugen. Det gav pote, og jeg sad således for 5000 kr. om måneden i den New Yorker agtige lejlighed, som du kan se jeg tager et selfie i herunder. Som havde rengøringskone, så jeg bare sørgede for at opvaskeren kørte, og køkkenbordet ikke flød.

Jeg boede også 2 uger hos en skuespillerinde, men efter hendes mor flyttede ind i samme rum som jeg sov i, tænkte jeg: “Er jeg rejst hele vejen til LA for at sove sammen med en udbrændt film-caster mor, som konstant brokker sig over, at hendes datter ikke får nok roller?”. Nej. Jeg lod mig ikke nøjes, og det skal du heller ikke. Alt er muligt!

Flere indlæg i samme stil

95 thoughts on “VIND en American Tourister kuffert!

1. Jeg arbejder røven ud af bukserne for at spare op til min drømme rejse, jeg vil så gerne opleve Australien og Maldiverne og New Zealand – det kunne være den vildeste drøm at opleve dette! men men men, først og fremmest skal jeg jo lige have en kuffert, og det jeg har ikke – endnu, måske. Så jeg håber inderligt at vinde denne fantastiske syn af en kuffert!

Og tak for en inspirerende og lige til blog! Flere ærlige mennesker ligesom dig,

2. Meget pinligt, men må indrømme at mine kufferter er de blå IKEA poser, eller hvis vi skal flyve, er vi på lånemarkedet :/ Vi er på skiferie hvert år, og det kunne være fantastisk at pakke alle vores ting i denne smukke sag i stedet for i 4 IKEA poser 😉

3. Fed konkurrence! Jeg har planer om at tage på udveksling om et år, og i den forbindelse har jeg brug for en god kuffert, der kan rumme alt det, jeg skal have med, når jeg midlertidigt skal bosætte mig i et andet land 🙂

4. kunne virkelig godt bruge den pæne kuffert – skal til NYC til sommer på den vildeste studietur hvor jeg skal være i en måneds tid. Har på nuværende tidspunkt kun en meget faldefærdig kuffert med et manglende hjul og hul i bunden. Derfor kunne det bare være super fedt at kunne trille til NYC med sådan en lækker ny kuffert!

5. jeg ville elske at vinde. Jeg er blevet inviteret til USA til sommer, men har ingen kuffert og som studerende er det ikke lige det der står øverst på indkøbslisten.

6. Wow den er såååå fin!
    Jeg vil virkelig gerne vinde da jeg pt ikke ejer en kuffert der virker. Jeg plejer at pakke dem så meget at hjulene bliver slidt ned på ingen tid og til sidst bare trækkes hen af jorden… Sidst vi skulle på ferie var vi nødt til at låne kufferter og det er bare ikke super at slæbe rundt på andre folks ‘mellem-tærerne-sand’, nullermænder og hvad der eller er at gamle ting i en låner… Derudover bliver min kuffert oftest væk i mængden ser man bort fra de firkantede hjul og den slidte lynlås så det ville være perfekt med en kuffert der ikke er til at tage fejl af 🙂
    Jeg drømmer om utallige rejser, USA med LA og Miami eller New York og måske las Vegas, Mexicos hvide sandstrande, Maldiverne eller Mauritius tja bare fordi det er DRØMMEN, Thailands spændende cuisine mv. Skal jeg være helt realistisk kommer kufferten nok til at tilbringe mere tid i et lånt sommerhus end under palmerne men man kan også ankomme i sommerhus med stil! Og mon ikke jeg kan lokke min manse med på en bette charter…

7. Vil gerne vinde den til min kæreste. Hun har ikke en kuffert og måtte sidst vi skulle på ferie låne af mine forældre, ikke super fedt især fordi de tit rejser på forretningsrejse så det er ikke altid en mulighed. På hendes ønskeseddel har der i alt den tid vi har været sammen (snart 5,5 år) har der stået at hun ønsker sig en kuffert, men hun har endnu ikke fået en så det ville være dejligt at give prinsessen i mit liv en rigtig prinsesse kuffert. Jeg er sikker på hun ville bruge den om hun bare skulle et smut til grænsen men ellers håber jeg at den vil komme med på mange af vores drømmerejser som f.eks. Den tur til Thailand vi har drømt om alt for længe eller en sommerferie i Spanien, Italien eller hvad ved jeg. Eller på bryllupsrejse engang ude i fremtiden måske…?

8. Drømmer om mere eller mindre alle feriedestinationer med sol, varme og RO! Ingen arbejde, ingen rengøring eller hverdag, bare afslapning. Ved min kæreste ville elske at komme med på en tur med sådan en rigtig tøsekuffert

9. Jeg skal vinde den for på sidste tur kom min hjem med uden et hjul og en stor revne, så den måtte smides ud. Kompensationen er intet, der minder om den gamle, så jeg mangler en solid kuffert til vores næste ferie i en farve, jeg kan genkende.

10. Kufferten ville være en lifesaver for mig, da jeg har verdens grimmeste Samsonite fra 1999 – lidt for slidt, så jeg vil mega gerne opgradere – og xx fingre.
    LA ville være for skønt at besøge – der ser fantastisk ud 🙂
    Ax

11. Åhh ny kuffert, much needed! Jeg mangler i den grad et stk ny kuffert. Da jeg efter min sidste ferie stod og ventede ved bagagebåndet, så jeg til skræk og rædsel min bagage (kæmpe taske med lynlås) komme rullende halvt åben med et håndklæde og diverse stykker tøj hængende ud af sig. Behøver jeg fortælle, at lynlåsen på mystisk vis ikke længere virker? 😉 Hulk og snøft.

12. Super flot kuffert!
    Jeg købte to kufferter i 1992 – en stor og en lille. De har holdt godt og jeg bruger dem stadigvæk. Hjulene på begge kufferter er ødelagt og de kan ikke skiftes ud. Da vi altid har taget på bilferie, har det ikke haft den store betydning, men i oktober 2014 var jeg i Florida for første gang og her måtte jeg konstatere at de gamle kufferter havde udtjent deres værnepligt 😉 Det går ikke at have en kuffert der ikke kan rulle, når man skal igennem en lufthavn.
    Jeg skal til San Diego til oktober og det ville være total fedt med en ny stor, let kuffert med hjul.
    Kh Ann Camilla

13. Min sidste kuffert endte sine dage som en rullepølse. Ja bare rolig forklaring følger; den er ikke så stor så jeg havde overpakket den stakkels kuffert 🙁 I lufthavnen besluttede den sig så for at gå totalt i stykker og revne i samlingen. Men de søde mennesker i lufthavnen, var så venlige at pakke den ind i noget meget stærkt cellofan agtigt plastic. Men kuffert bliver den aldrig igen, så krydser virkelig fingre i denne skønne konkurrence.

14. Min nuværende kuffert vejer 5,6 kilo, jeg har vejet den, altså en pæn slat mere end skønheden der bliver udloddet. Jeg vil indvie kufferten når jeg skal til USA til sommer i hele 3 uger, min mor fylder 50 år og har inviteret hele familien af sted – jeg glæder mig helt vildt. turen går fra San Francisco til LA videre til New York.

/Malene

15. Det kunne være skønt at vinde denne smukke kuffert! Mine 2 sidste kufferter er afgået ved døden grundet knækkede hjul! De kunne ikke klare presset fra min shopping i New York 😉 Hvis jeg vinder skal kufferterens første tur gå til USA 🙂

16. Jeg vil så gerne ud og rejse – med min store dejlige dreng på næsten 13. Jeg håber på at få lokket ham med til Grækenland eller Malta til sommer, hvis jeg finder en rejse der er til at betale (Og checker at der er Wifi, som er vigtigere end både ilt og vand, når man er en 13 årig dreng, OG får hunden passet, hvilket ikke er ligeså nemt som det lyder).
    Og så ville en ny kuffert da være en fest..
    Miatilda A // aimlovelive@gmail.com

17. Ej en lækker giveaway! 😀

Jeg skal vinde kufferten fordi pink er min yndlingsfarve og det jo vil være en ekstra bonus for mig at kunne finde kufferten på baggagebåndet i lufthavnen hvor 99% af kufferterne jo altid er kedelige og sorte – men mest fordi min yndlingsfarve er pink 😉

Derudover er jeg ved at planlægge en tøsetur til Paris i 5 dage i påsken, og denne kuffert vil kunne rumme alle de flotte kjoler og stiletter jeg allerede ejer og som naturligvis skal luftes i byernes by, samt alle de ting jeg regner med at købe mens jeg er der 😀

Fingers crossed!

18. Låner altid min mors gamle kufferter. Der kan næsten intet være i! Jeg skal til Bosnien med min kæreste til sommer, i en hel måned. Der er ikke plads til alt det jeg skal have med i den mini kuffert :/ Og så en hel måned! Der plejer kun liiige at være plads til en uges tøj/ting 😀
    Derudover skal jeg måske til Tyskland med min fars familie. Hvor jeg håber jeg tjener nok til at shoppe billige ting og have noget med hjem, hvilket der også skal være ekstra plads til.
    Så derfor ønsker jeg mig meget gerne en stor kuffert 🙂

19. Det er jo den vildeste og fedeste historie om, hvordan du boede i Los Angeles, søde Carla. Jeg skulle skisme have kendt til mulighederne for at gøre rent, lave mad eller tilbyde lignende assistance, når man boede til leje gennem Air BNB – så ville mit amerikanske eventyr da have været en billigere affære. 😉 Jeg har været 3 gange i bl.a. New York – sidste gang boede jeg der et semester, og jeg skal så meget tilbage igen til sommer, så der skal kufferten indvies, hvis jeg vinder. Can’t wait!
    Tilbage til konkurrencen, for her kan jeg virkelig brillere med de mest uheldige kuffert-oplevelser. Første gang jeg rejste til New York, blev min elskede kuffert væk (den kom med andre ord ikke med flyet – damn). På min anden rejse til New York sprang min nye kuffert op på vej op af trappen mellem togperronen og JFK airport – PIS! Ud røg alt indholdet i min kuffert. Der så man så min kæreste og jeg (samt flere venlige forbipasserende amerikanere – for ja, amerikanerne er så udadvendte og hjælpsomme, at de da gerne smider hvad de har i hænderne for at hjælpe den uheldige dansker) rende forvildede rundt og forsøge at indfange mit tøj mv. Nøj, hvor var jeg ildrød i hovedet, da en ung fyr kom rendende med mine brugte lyserøde g-strengs trusser. Haha.. Intet slog pinligheden på min anden rejse til New York, men på min 3. rejse gik plastikrammen inden i min kuffert i stykker, så der gik jeg og samlede små plastikstykker ud af mit tøj i flere måneder efter. Måske køber jeg kufferterne for billigt (man er vel studerende), måske fylder jeg dem for meget? Jeg aner det ikke, men vil så gerne sætte American Tourister kufferten på prøve! 😉

20. Står i den situation, at jeg skal på skiferie til marts. Jeg skal afsted sammen med min klasse, og synes egentlig det er begyndt at blive halv pinligt for mig, at slæbe min alt for slidte dunlop-taske med IGEN OG IGEN. Jeg har brug for en kuffert… 🙂

21. For at være ærlig, har jeg aldrig været ude at rejse – hvilket også er årsagen til, at jeg ingen kuffert har. Men nu har jeg endelig fået mine forældre til at slå øjnene op for det at rejse. Så hvis jeg får en kuffert, er det da klart en grund til at tage af sted 😉 hihi

22. Jeg skal vinde denne sindssygt fede kuffert, fordi jeg holder sabbat år, er ved at flytte hjemme fra og ikke ejer en kuffert til alle de rejser jeg har planer om at skulle bruge mit/mine sabbatår på 🙂 Det er jo gået op for mig at jeg har brugt mine forældres kufferter indtil nu og nu flytter jeg jo, så sammen med alt det køkkenudstyr jeg skal have anskaffet mig, skal jeg nu også have fat i en kuffert 🙂 Derfor ville det være ekstra lækkert for sådan en som mig, at vinde den fine og praktiske kuffert 🙂

23. Åh, hvor vil jeg gerne vinde denne kuffert! Timingen er perfekt, da jeg om to måneder afslutter min uddannelse og rejser til Canada for at bo med min kæreste. Min kæreste er canadier, og jeg har de seneste par år rejst rigtig meget frem og tilbage mellem Danmark og Canada. Jeg har efterhånden mange kufferter på bagen af al den rejsen frem og tilbage, og nu kunne jeg virkelig godt tænke mig en god stor kuffert.

24. Yeaahhh, hvor er den dog fed – både stor og pink – så bliver det ikke bedre <3 :-). Hvis den bliver min, vil jeg fremover aldrig være i tvivl om, hvilken en af de uendeligt mange sorte kufferter, der er min :-)!
    Og jeg længes efter at rejse rundt i Egypten og researche til min drøm om at lave anderledes rejser, hvor man møder de mennesker, der bor i landet nu, og de problemer og udfordringer, de lever midt i.

Vh Åse

25. I skrivende stund sidder jeg midt i Boston, Massachusetts. Sneen daler ned og den omdiskuterede storm er så småt begyndt at tage til. Syv måneder har jeg ind til videre tilbragt her, og sekund for sekund bliver min tid blot mindre og mindre.
    En uge efter jeg var blevet student valgte jeg at rejse til USA for at arbejde som Au Pair på Upper East Side i New York. Jeg forelskede mig hovedkuls i New York og dets fantastiske og ufattelige energi, men at være Au Pair i en by som New York, hvor termet, “Monster Moms” er meget famøst på Upper East Side, er ikke let. Netop derfor flyttede jeg til Boston, hvor jeg nu er endt hos en fantastisk familie. En ting jeg er enormt glad for. Samtidig priser jeg mig lykkelig for, at jeg har fået muligheden for at rejse så meget som jeg har i en alder af 19 år. To håndfulde af stater er det ind til videre blevet og lige om lidt tager jeg hul på udforskningen af, The West Coast. Jeg må dog indrømme, at min ellers så splinter nye og flotte kuffert jeg fik af mine forældre inden afrejse, efterhånden ikke er så velfungerende og flot mere. Jeg er faktisk begyndt at tro, at kufferter har noget imod mig. På en tur til München sidste år, knækkede håndtaget på min daværende kuffert, og de to kilometer til hotellet føltes med ét som et marathon, mens jeg traskede af sted med min kuffert. Lignende uheld skete også, da jeg vendte hjem fra en uge i Paris. Netop som jeg steg ud af toget, faldt det ene hjul af. Den kunne åbenbart ikke klare det massive pres, mit indre shopping-gen havde lagt på den. Jeg ved ærligt talt ikke, hvordan jeg skal bortforklare en tredje ødelagt kuffert indenfor to år til mine forældre. Måske en American Tourister kan hjælpe mig lidt på vej?

26. Uh, den ville være perfekt. Vi rejser til England flere gange om året og vores kufferter måtte lade livet til jul. Begge de store vi havde var gaffatapet, hvilket ungerne synes var ret pinligt da vi tjekkede ind:/ Så ja vi kunne rigtig godt bruge den lækre kuffert så vi krydser fingr. Vi skal afsted igen i kristihimmelfartsferien og vil gerne rejse med en pæn kuffert:)

27. fordi jeg aldrig nogensinde har rejst:) så kunne det jo være en god start til at begynde på:)

28. Jeg er i et langdistance forhold med en dejlig mand i Canada.
    Jeg hader altid at skulle pakke til det, min nuværende (låne) kuffert er ikke særlig rummelig, hvilket altså er lidt bøvlet når man skal have tøj med til 2-3 uger – hvor man jo gerne vil tage sig bedst ud. Jeg vil derfor gerne vinde således at jeg kan have plads til strutskørter og dullegrej..

29. Super fed kuffert! Er sikker på, at den vil være en perfekt følgesvend på mine fremtidige rejser!
    I skrivende stund ejer jeg ikke en kuffert. I stedet er jeg indehaveren af en sportstaske på hjul. Indtil videre har den da også fungeret fint. Jeg ville dog ELSKE at eje en American Traveler, så jeg med ro i sindet kan åbne op til min bagage uden at være nervøs for, om der muligvis er noget, som er gået i stykker..
    Drømmer mig i øjeblikket til New York. The Big Apple. Storbyen. Stedet, som jeg absolut må se og besøge på et tidspunkt! 🙂

30. Sikke en sexy kuffert,total lækker. Min kedelige Bilka kuffert kunne da snart blive kørt på lossepladsen.
    Jeg drømmer vildt meget om en tur til USA . Så skal vi leje en motorcykel og køre rundt og opleve det fantastiske land.kan kun gå forlangsomt.

31. Jeg skal ud på en længerevarende rejse næste år, med rygsæk noget af tiden, men til den tid uden rygsæk står jeg lige og mangler sådan en som denne her ruller 🙂

32. Jeg har kun en meget gammel kuffert,som jeg har arvet fra mine forældre,den er meget slidt og ikke meget plads,jeg ville rejse en tur til Paris,med denne skønne kuffert. 🙂

33. Jeg skal vinde den fordi jeg har fået nyt job hvor jeg skal afsted rundt omkring, og derudover har et par lækre ferier planlagt. Jeg har virkelig længe ønsket mig en kuffert som denne, så venligst opfyld mine drømme!!! 😀

Mvh. Caroline / Unwritten@live.dk

34. Jeg skal da besøge mit smukke hjemland, Færøerne, som jeg ikke har besøgt i over 1,5 år, og ejer ikke et stort nok kuffert til at kunne fylde op med alle de lære delikatesser Færøerne har at byde på 😉

35. Jeg håber at jeg bliver den heldige 🙂 Vi skal snart afsted på vores drømmerejse som vi har sparet op til i 2 år. 4 uger rundt i skønne Thailand med vores dejlige børn. Krydser fingre!! Sådan en smart kuffert ville da vække misundelse, hvorend man kommer hen…

36. Jeg rejser til New York og Californien som et led i mit studie og jeg mangler lige sådan en lækker kuffert til alt mit habengut

37. Min nuværende kuffert fik jeg i konfirmationsgave, så det er virkelig tiltrængt med en udskiftning snarest muligt! Derudover er jeg træt af, at jeg altid forveksler min nuværende kuffert med en andens på bagagebåndet, da 90 % af alle kufferterne (inkl. min) er sorte! Det ville aldrig ske med dette pink vidunder, og jeg krydser alt, hvad jeg har for at den flytter hjem til mig, og sender min gamle på en velfortjent pension 😉

38. Jeg ejer ikke en kuffert, derfor skal jeg vinde:)
    Næste tur går til Oslo og så regner vi med en tur til Rom i efteråret .

39. Jeg er netop hjemvendt efter en tur til Australien. Jeg havde glædet mig helt vildt til denne tur down under og havde selvfølgelig pakket min kuffert med alt det nye lækre tøj, som jeg havde i julegave, nærmere præcist 22 kg tøj og sko. Ved ankomsten til Melbourne viste det sig desværre at min kuffert ikke var nået frem. Kufferten er fortsat ikke fundet, og jeg havde således 2,5 uge i Australien nærmest uden personlige ejendele – enhver piges mareridt! Prøvede ikke at lade den manglende kuffert påvirke min tur for meget, men det var nu lidt svært; især nytårsaften, som blev fejret i klip-klappere og cowboy bukser.

40. Jeg vil gerne vinde, fordi jeg har et stort rejsehjerte, som er lidt “begrænset” af at vi nu har fået en søn. Men han er efterhånden 1,5 år gammel og jo egentlig stor nok til at komme med ud at rejse?!

41. Jeg studerede for et år siden et semester i Los Angles og fik en kæreste derovre. Jeg rejser derfor til Los Angles et par gange om året, men det er jo sindsygt dyrt og min nuværende kuffert synger på sidste vers. Det ville derfor være så optur, at vinde den her lækre kuffert, som kunne bruges til mine rejser derover. At den er så stor og let ville gøre, at jeg også kunne tage lidt shoppe fund med hjem. God søndag og velkommen tilbage til KBH 🙂