Udrensning – hvad virker egentlig?

OLYMPUS DIGITAL CAMERADenne september morgen i slutningen af 3. uge på min udrensningsproces, føles min mave afslappet, lemmerne er smidige og jeg spiser når jeg er sulten, og kun når jeg er sulten.

Jeg opsummerer hér udrensnings-processen, for at stille skarpt på hvad der har virket på hvad. Jeg har i løbet af de sidste tre uger lagt nye udrensende tiltag oven på hinanden, således jeg får de nye vanebrydende dogmer ind i min hverdag, lidt ad gangen. Den teknik har virkelig fungeret godt på mig, fordi jeg ikke knækker nakken på at gribe om for meget på en gang. For eksempel kan man den første uge beslutte sig for at ville undgå ris, brød, pasta og sukker. Den følgende uge, vil man oven i det, beslutte sig for at træne 5 gange om ugen, og ugen efter det vil faste mellem kl. 18.00 – 11.30. Jeg skriver alle mine intensioner op i min kalender, så jeg aldrig glemmer hvor jeg er på vej hen, og hvordan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGlad og tilfreds efter morgenbadet – i verdens lækreste morgenkåbe fra Hoff by Hoff. Håndklædet er fra Sirocco Living.

Mine problemer:

1. Jeg har taget på hen over sommeren, og vil gerne smide 7 kg.

2. Mine tanker om mig selv er stressende, negative og demotiverende for et vægttab.

3. Jeg har appelsinhud på lårene, som jeg af erfarring ved, ikke går væk, selvom jeg vejer det jeg helst vil veje.

4. Jeg har ondt i maven stort set hver dag, og føler mig nærmest ude af stand til at lave noget socialt om aftenen, fordi min mave bliver værre og værre dagen igennem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHer står jeg i Naturskøn og smiler, lykkelig uvidende om den smerte der om lidt vil løsne mine fedtdepoter med bindevævsmassage. 

Løsninger:

8/16 faste
Første lag i min udrenselses lagkage, blev lagt, da min mor fortalte mig om 8/16 fasten, som jeg har skrevet om her. Jeg tabte mig 2 kg. på de 10 dage jeg holdte den, og fik en bedre fornemmelse i kroppen – en lethed. Jeg lærte, at jeg sagtens kan leve uden morgenmad, selvom jeg stadig synes det er hyggeligt at spise lige fra morgenstunden. Jeg har holdt fast i, at jeg ikke behøver det helt store morgenmåltid hver dag, og det faktisk giver mig mere energi at give min krop mad-fri mellem aftensmaden og til frokosten næste dag. Men fordi jeg træner om aftenen, kunne jeg ikke fortsætte med fasten helt så hardcore som før, og jeg spiser derfor aftensmad når jeg er hjemme ved en 19-20 tiden, og jeg spiser lidt frugt om morgenen, når jeg er kommet på arbejde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASnacks bliver det ogsp til ind imellem. Her ses Urtekrams nye geniale påfund: Mørk chokolade med frysetørrede hindbær/blåbær/kirsebær indeni. Alle tre varianter er et hit, selv på blodtype O kost, hvor man godt må få chokolade. Se dem her

Hypnose
Men madtankerne fyldte stadig en del, og efter en række anbefalinger fra div. inspirerende og spirituelle veninder, besluttede jeg mig for at besøge Jeppe, der er hypnotisør og lever af at hjælpe folk af med deres dårlige vaner.

Se filmen om min hypnose session her.

Hér blev det klart for mig, at min overspisning stammer helt tilbage fra barndommen, hvor jeg ret beset spiste mig endnu mere anderledes end jeg allerede var. Herregud, lille Carla spiste popcorn i sengen, inden nogen kom og så det. Men som jeg lå på briksen, her mange år senere, og så det hele “udefra” kunne jeg ikke gøre andet end at give slip i følelsen af, at der er noget jeg skal bevise. Jeg er den jeg er, og det er så fint.

Denne indsigt bliver jeg mindet om hver morgen, når jeg lytter til hypnose lydfilen om vægttab eller om selvværd.

(Du kan få 25% i rabat på lydfilerne, ved at  bruge rabatkoden carlachloe – når du har fundet ud af hvilket problem du vil arbejde med fra listen her.)

Hypnosens effekt
Helt konkret har jeg på tre uger opnået følgende, med kun én hypnose time, og en daglig aflytning af en af mine to hypnose-lydfiler:

a) Jeg har let ved at spise en lille smule morgenmad, eller slet ingenting
b) Jeg tager kun de madvarer fra kantinen som jeg må spise, og kun det jeg tror vil gøre mig mæt
c) Jeg spiser aldrig helt op, men stopper når jeg er mæt – dette er klart den sværeste for mig, og jeg vil sige det lykkes 2/3 gange ikke at spise for meget.
d) Jeg er holdt op med at drikke kaffe
e) Jeg er holdt op med at drikke cola zero, som jeg ellers var temmelig afhængig af før hypnosen

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJeg har altid mine tidsfordrivs cremer med, som jeg bruger når jeg får lyst til noget usundt. Det hjælper at lave noget fysisk! Læder pungen er fra By Burin, alt-mulig-cremen er fra Madrá og øjencremen er fra Annemarie Borlind

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Eksempel på den mad jeg spiser på blodtype O kost: Rødbede/gulerod/pastinak suppe kogt på vand og Herbamare bouillon (lavet med havsalt = meget sundere end normal bouillon). Hertil kyllingebøffer vendt i æg og blendede mandler og krydderurter.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEt glas udrensende rødbedejuice til morgenmad i stedet for kaffe og altalt for mange kalorier.

Bindevævsmassage med sugekop – farvel appelsinhud:

Når jeg ser billeder af mig selv som barn, kan jeg se, at jeg allerede dér havde lidt ekstra på sidebenene. Charlotte fra Naturskøn klinikken, fortalte mig at det skyldes at min blodtype ikke kan fordøje en lang række fødevarer, og derfor har oplagret en masse affaldsstoffer på mine lår. De kan heldigvis frigives ved den mildest talt smertefulde behandlingsmetode, bindevævsmassage (læs om behandlingen her). Charlotte tog godt fat, og det samme gør jeg selv nu, hvor jeg hver anden morgen giver mig selv en massage med sugekoppen.

Se hvordan jeg gør her.

Jeg har fået blå mærker på lårene, men jeg kan se en forskel, blot efter tre behandlinger. Så jeg fortsætter med at gøre det hver anden dag lidt endnu, og sætter intervallet ned, når appelsinhuden er så godt som væk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn snack for os der ikke må spise brød, men godt kan lide sandwich spread..

Blodtype diæt

For at undgå at der fortsat skal hæfte sig affaldsstoffer på mine lår, har jeg valgt at følge blodtype diæten, som netop er opbygget efter hvad de forskellige blodtyper er i stand til at fordøje.

Se hvad din blodtype kan spise her. Du kan købe en blodtypetest i Naturskøn i Århus, hvis du ikke ved hvad blodtype du har.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOpskriften på denne bruger kommer en af de følgende dage.

Manglende energi på grund af mavekneb har længe resulteret i inaktivitet og selvforagt, og er tidligere forsøgt kureret med overspisning og nu og da også med alkohol, med vekslende held. Men denne september morgen, stod det klart, at jeg ikke længere havde denne dybe blokade i maven, som længe havde gjort ondt når jeg trak vejret helt dybt. Ingen diæt eller yoga praksis har før kunne hamle op med den følelse jeg får i kroppen af at holde mig fra mælkeprodukter, syltede grøntsager, brød, korn, pasta, svin og en lang række andre fødevarer, som jeg gør på blodtype diæten. Noget virker virkelig her!

Inden effekten indtraf, havde jeg ondt i hovedet tre dage i streg, fordi jeg holdte op med at drikke kaffe, som er totalt no-go for blodtype O. Jeg har været totalt klar til at gå i seng kl. 21.00 mange dage i træk. Jeg har savnet at drikke noget varmt om eftermiddagen, og jeg har haft mine problemer med at undgå majs, mælkeprodukter og for meget stivelse i kantinen. Men nu er jeg her, på den anden side af de gamle vaner, og min mave takker mig. Det skal dog siges, at jeg tidligere har haft laktosefri perioder, uden nogen effekt, så jeg vil muligvis indføre lidt mælkeprodukter igen, når jeg har fulgt diæten i mindst 2 måneder. (Jeg må desuden stadig gerne få smør, lidt syrnede mælkeprodukter og fetaost).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKlar til at svede igennem!

Bikram Yoga
Jeg har sådan længtes efter at føle mig let og fri, sådan som jeg for eksempel gjorde, da jeg var med i Stjerner på Vippen, hvor jeg vejede de 5 kilo mindre end jeg gør nu. Ud over vippetræningen, praktiserede jeg Nalini hot Yoga 5 gange om ugen, som Charlotte (sugekopsbehandleren) også mener er et perfekt antal træningsdage for mig om ugen. Blodtype O har godt af hård fysisk træning, som hun siger, og jeg må tilstå at det passer. For det er et nødvendigt element i min hverdag at få lavet noget fysik hårdt, for at jeg har det godt i min krop. Jeg har i nu to uger dyrket Bikram yoga i Århus, og Nalini Yoga i København, min. 5 gange om ugen, og min krop mærker  behovet for daglig træning, før jeg overhovedet når at overveje om jeg gider tage afsted. Klar forbedring. Jeg tror det skyldes hypnoseterapien, og at jeg har sat mine trænings sessions ind i min kalender på min telefon, således at min træning bliver en lige så vigtig del af min hverdag, som det at cykle på arbejde (jeps, har også fået en ny lækker cykel, som jeg nu cykler 10 km. på hver dag), handle ind, lave mad og mødes med vennerne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERABikram yoga i Århus er en anden snak end den jeg har prøvet i København. Læs hvorfor her. Hatten og tørklædet er fra Maya Copenhagen, tasken fra Marc Jacobs.

Næste uges mål:
Jeg vil i næste uge prøve en hel ny motionsform, for at se om jeg også kan finde ud af andet end at svede i downward-fucking-dog i et opvarmet rum, mens jeg får optur over min egen smidighed. Jeg tror det er sundt med afveksling, og jeg har derfor meldt mig til et par hold i Energii her i Århus. Styrketræning – here I come! Og som sagt, holder jeg stadig ved de andre ting på listen, altså:

1. Spise mindre, især om morgenen

2. Lytte til mine hypnose lydfiler

3. Give mig selv bindevævsmassage hver anden dag

4. Spise efter blodtypediæten for blodtype O

Så vidt, så godt. Og jeg vil af indlysende årsager holde jer opdateret på processen, som jeg håber kan få andre end mig selv, til at slutte fred med den indre plageånd, og leve et liv i kærlighed til sig selv og verden omkring. 

God fornøjelse!

Flere indlæg i samme stil

8 thoughts on “Udrensning – hvad virker egentlig?

  1. Det lyder spændende med fasten. Du oplever ikke at du så spiser ekstra meget til frokost eller i løbet af eftermiddagen? Så reelt får du kun to daglige måltider? 🙂

  2. Får du så kun to daglige måltider når du faster fra 18 til 11.30? Og du oplever ikke at du så spiser ekstra meget til frokost eller i løbet af eftermiddagen? 🙂

  3. Jeg spiser også efter kl. 18 – som regelt spiser jeg aftensmad kl. 19.30, men så prøver jeg ikke at spise derefter. Men det lykkes ikke hver dag!:) Jeg spiser faktisk normalt til mine måltider, og tror det skyldes at jeg blev hypnotiseret, og lytter til mine hypnose lydfiler. Jeg minder mig selv om, at min krop har bedst af ikke at overspise, og så er det ikke så svært at sige nej faktisk!:)

  4. Jeg spiser faktisk normalt til mine måltider, og tror det skyldes, at jeg blev hypnotiseret, og lytter til mine hypnose lydfiler. På den måde bliver jeg mindet om, at min krop har bedst af ikke at overspise, og så er det ikke så svært at sige nej faktisk!:)

  5. Tak for svar 🙂 Får du så også et mindre måltid om eftermiddagen? Men ja, kroppen har jo slet ikke godt af at overspise og man fortryder altid når det sker.

  6. Jeg spiser når jeg er sulten, så ja, også mellemmåltider. Men spiste fx. morgenmad i morges, og fortrød det, fordi jeg simpelthen har det bedre i kroppen når jeg lader vær’!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *