SLANKEKUREN anno 2015

 10436312_878692642165594_7132446409227752000_n-652x869 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Som P4 lyttere muligvis bemærkede, var jeg denne morgen i radioen sammen med Annette fra bloggen, Mad for Livet, for at tale om slankekure. Som jeg fik nævnt i radioen, lykkes det at tabe mig hele 6 kilo inden jul, ved at spise Nupo pulver og dyrke motion 6 dage om ugen i en time.

6uger-copy-652x513

Men jeg nåede ikke mit mål om at tabe alle de 10 kilo som jeg har taget på i 2014, så jeg vil nu tabe de resterende 4 kilo, som i de sidste juledage faktisk er blevet til 6 kilo. Planen er at tabe et kilo om ugen, og jeg forventer således at have nået min 2015 vægt d. 15. februar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
I julegave fik jeg bogen SLANKEKUREN som er skrevet af Birgitte Nymann, Jessica Skovmose og Katja Kafling. Bogen indeholder en 16 ugers plan, der skridt for skridt guider til rigtig kost og motion. Da jeg allerede har vænnet mig fra mange af de ting som bogen beskriver i de første uger, så springer jeg direkte til 4. fase, som jeg blander med nogle af de råd jeg har læst om i “Det der virker”.

Planen er som følger:

4. fase –  fire uger 5. jan – 2. feb.

  • Træne hver dag i min. en time (dog med lav intensitet de første to uger)
  • Protein, fedt og grøntsager til alle 3 måltider (salat fra kantinen og en dåse tun/makrelsalat/rester fra dagen før)
  • Stivelse en gang om dagen, svarende til en halv håndflade
  • Undgå sukker
  • 12 timers faste hver dag (dvs. spise morgenmad kl. 07 og aftensmad kl. 19)
  • At spise 1 ugentligt ”alt jeg kan spi-se”-måltid i max. en time (noget jeg vil afprøve, men jeg tvivler på det er mig)
  • At spise grøntsagssuppe til 2 aftenmåltider hver uge (sammen med kød)

5. Fase – de sidste 2-3 uger 3. feb. -18. feb.

De samme ting som fase 4, med disse ændringer:

  • Spise 5-6 måltider dagligt.
  • Udelukke stivelse helt fra min korst
  • Dyrke motion hver dag, skiftende hold

Jeg har udvalgt tre forskellige slags morgenmad fra slankekuren, som jeg vil veksle imellem, når jeg ikke bare spiser rester fra aftensmaden eller et par æg med lidt skyr og nødder.

Screen Shot 2015-01-04 at 16.54.54 Screen Shot 2015-01-04 at 16.56.04 Screen Shot 2015-01-04 at 16.57.33

Til frokost vil jeg spise i kantinen, og til aftensmad har jeg ud over de gode wokretter og supper fra Slankekuren, ladet mig inspirere af Christian Bitz’ opskrifter, som du kan se allesammen her. Jeg fulgte hans kur for et par år siden, og den var smadder god. Så nu mixer jeg de nye principper med et par af hans opskrifter, her er mine yndlings opskrifter, som jeg vil vise mine fortolkninger af senere på ugen:

  • Kyllingesalat med friske grøntsager
  • Frikadeller med salat
  • Okse i skyr og sesam
  • Wok med mørbrad, kål og nødder
  • Mørbrad med sprøde rødder og spinat

 

Flere indlæg i samme stil

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *