Hvad spiser jeg på en dag?

– Det er først og fremmest ultra forskelligt, men for tiden er jeg ret pjattet med en peanutbuttersauce, som jeg viser hvordan man laver i videoen herunder. Her kan du også se hvordan jeg fordeler 1800 kalorier over en hel dag, som er det energiindtag som jeg kan spise, og stadig tabe mig. (Jeg har et ok aktivt job, motionere 3-4 gange om ugen og er 172 cm høj).

Jeg har iøvrigt nu været på i træningsforløb med Fitter Than Fit i en måned nu, og tabt 2 kilo – men som du kan se her, er min kropsforskel meget mere synlig, end hvad vægten viser.

Det skyldes nok min forstoppelse, at vægten ikke rigtig vil ned. Og jeg har prøvet ALT! Men min mave er kold (bogstavligt talt), også selvom resten af kroppen er varm, og det tyder på, at min forbrænding af maden er fuldkommen stoppet – maden ligger nærmest i køleskab nede i min mave.. Not good.. Derfor starter jeg denne uge på en 11 dages udrensning med tarmskylninger hos Colonic for at få renset ud, og gjort tarmene fri og klar til at kunne optage og udskille de ting tarme nu engang skal. Desuden får jeg en Body SDS behandling en gang hver anden uge hos Kim Maibom

Se videoen, som ud over at vise hvad jeg spiser på en dag, også er fyldt med gode råd om at gøre sig klar til stranden, og sjove scener fra min hverdag på P3:

MAD

Flere indlæg i samme stil

9 thoughts on “Hvad spiser jeg på en dag?

  1. Hej 🙂

    Jeg hader selv folk, der kommer med titusinde gode måder og råd hvordan de har tabt sig, men lige i forhold til dine mad/mave problemer, kan jeg se lidt af mig selv i dine problemer. – min mave er så oppustet og har været det i 12 år, uden pis, ligegyldig hvad, men for 1 år siden gik jeg til en læge, som tester en for vitaminer/mineraler mm. – derefter spiste jeg efter min blodtype, tog 3 magnesium piller (skal være ordentlige, ellers virker det ikke) og det var en kæmpe hjælp!! Jeg fik derudover også bindevævsmassage. – jeg skriver bare ned, hvad der virkede for mig, i håb om at, hvis nogen har det på samme måde, det måske også hjælper dem. Håber virkelig du finder det, der hjælper dig. Jeg ved virkelig hvad du går igennem og har selv prøvet tusinde ting, før jeg fandt min løsning 🙂 stort knus

  2. 1000 tak for det gode råd! Jeg prøver det hvis denne udrensning ikke viser sig at virke! Tak:)

  3. Hej Carla!

    Nu skal du lige høre! Jeg har i forbindelse med mange års maveproblemer og dertil sygdom erfaret en masse, som jeg vil dele med dig.
    Jeg føler virkelig med dig når du taler om din mave.. Den der konstante tunghed man går rundt med når man ikke kan tømme sig selv. Jeg føler personligt ikke jeg kan starte en frisk ny dag uden et dagligt morgenbesøg hvor jeg får tømt ud for det gamle :p

    Jeg kan dog se du tilføjer sødemidler i stedet for sukker. Hertil vil jeg bare gerne nævne, at du evt skulle tage en laaang pause med det. Især fordi det kan give irritabel tyktarm og forstoppelse. Nogle er bare mere følsomme overfor visse råvarer/sukkererstatninger/etc. Du kan muligvis være én af dem.
    Derudover er det også en rigtig god ting at have en kasse under fødderne når du er på toilettet. På denne måde er kroppen justeret mere optimalt ift skidestillingen og det burde glide nemmere ud. Haha.

  4. Hey Carla 🙂 Har du overvejet, at dine maveproblemer skyldes en SIBO i tarmen? Du kan læse lidt om det her http://ondemave.dk/diaet-direkte-rettet-mod-sibo/. Der findes en diæt, som er lavet til SIBO, og den kan jeg kun råde dig til at prøve, hvis du har en lille idé om, at dine smerter kan have noget med SIBO at gøre 🙂 Jeg har været på diæten i under 14 dage, og jeg mærker allerede en lille bedring, både på smerter og forstoppelse. Her er listen over, hvad du må og ikke må spise på diæten http://www.breakingtheviciouscycle.info/legal/listing/

    Mht dine pigmentpletter, vil jeg helt sikkert anbefale dig at prøve akupunktur. Jeg har selv haft mange pigmentpletter, som forsvandt, da jeg startede til akupunktør. Jeg mener, det har noget med hormonbalancen at gøre, men jeg er ikke helt sikker. I hvert fald er det da et forsøg værd 😉

    TAK fordi du bruger så meget tid og energi på bloggen. Det er så fedt at følge med!:)

  5. Hej med dig din smukke dame! 😉

    Jeg kiggede lige på dine før og efter billeder. Og hvad gør du for at få en flad mave på så kort tid? Jeg har trænet og lagt min hverdag om siden 12 maj, dog med upser og cheatdage. De første 6 uger tabte jeg 7 kg, men jeg har stadig den der irriterende delle på mavsen! Nogle fode råd eller fif? Det skal lige siges at jeg ikke går i motioncenter, men træner hjemme med øvelser, motioncykel, hulahopring, gåture, svømning og håndvægte.

    Knus Pernille ☀️

  6. Mit bedste råd er – dyrk intens motion, fx intervalløb kombineret med tung vægttræning. Og så skal du regne ud hvor mange kalorier du forbrænder om dagen, og spise 400 kalorier mindre, så du taber dig. Jeg skal spise 1800 kalorier:)

  7. Det kunne meget vel tænkes! Jeg kan i hvert fald slet slet heller ikke spise HUSK! Og sukker synes jeg heller ikke ligefrem hjælper:) Tak! Jeg har været på en detix i to dage nu, hvor jeg ikke får nogle af delene, og det hjælper allerede. Hvad undgår du at spise ud over brød og sukker?

  8. Tak for de gode råd! Det med kassen har jeg hørt om – det er godtnok langt ude man ikke bare kan skide normalt!:) Men tror du har ret med hensyn til sødemiddel, jeg holder paude de næste 11 dage i hvert fald, hvor jeg er på detox. Tror især kaffe får min mave til at blive underlig – det har hjulpet at undvære den, allerede en dag inde i detoxen!!:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *