Gæste indlæg // Camilla Bertelsen

Camilla kontaktede mig på facebook, og jeg blev så inspireret af hendes flotte vægttab i en alder af kun 17 år, at jeg også synes i skulle have lov at få hendes historie – så værsgo’: AS Camilla 17 årUntitled-1Camilla 19 år

Hello everybody – jeg har været så heldig og få æren og skrive om mit vægttab hvor jeg sidste år langt om længe fik smidt de sidste 15 kilo, jeg så længe havde ønsket at tabe.

Og lad mig starte med at afsløre, at det var en rigtig hård kamp. Der  måtte næsten blod og i hvert fald sved og tårer til for at lykkes. Men nu er jeg så stolt af mig selv – jeg har nået min drømmevægt og er derfor glad for at kunne dele ud af mine erfaringer om hvordan jeg bar mig ad, og hvordan jeg holder vægten nu. Here it goes:

Det hele startede med, at jeg var rigtig træt af at se på min krop i spejlet. Store lår, meget blød mave og store arme.. Jeg havde ingen selvtillid, og var så misundelig på alle de andre tynde og smukke piger der vimsede rundt omkring mig. Så jeg sagde til mig selv, at nu skal det være nu! “Fra i morgen begynder du!” – sagde jeg. Du skal tabe dig 15 kilo, og du skal blive lige så smuk som de andre smukke piger. Men hvor pokker skal man lige starte? Jeg startede med at løbe en tur, hvilket var SÅ hårdt for jeg altid hadet at løbe. Jeg kunne nærmest ikke komme i tanke om noget mere kedeligt end at løbe en tur. Men jeg gjorde det.

Efter løbeturen gik jeg i gang med at skrive nogle post-it’s på min dør, som jeg kunne kigge på hver dag. Der hjalp mig overraskende meget –  de gav mig lige et ekstra pust af gejst hver gang jeg gik ud af døren.

Screen Shot 2015-01-11 at 17.45.54

Camilla Frammes bog “Hvis jeg kan, kan du også” lærte mig en masse gode slanke opskrifter, og kom med gode ideer til hvordan hun havde tabt sig. F.eks. lærte jeg, at når sukkertrangen kom snigende, skulle jeg bare tygge tyggegummi med jordbær- eller lakridssmag. Meget effektivt!

Jeg bor stadig hjemme, så jeg lavede hendes retter 2 gange om ugen, fx. laks, spinat wokmad, kyllingegryde. Resten af ugen spiste jeg det som resten af min familie spiste.

Træningen blev derfor den vigtigste del i mit slankekursforløb. Jeg løb 2 gange om ugen, spinnede en gang, cyklede lange ture flere gange om ugen, og en gang i mellem stod jeg også på rulleskøjter.

På et tidspunkt blev det næsten lidt for hårdt med al den motion plus at jeg som noget helt nyt i mit liv, også skulle lave mad to gange om ugen. Så jeg oplevede en form for nedtur, hvor jeg både var sur og træt. Jeg havde næsten ikke nogen energi tilbage, og synes ikke at jeg kom nogle vegne. MEN jeg gav ikke op! For når man vil noget her i livet, så er det vigtigste bare og tro på sig selv og gøre det. Og er i dag stolt af mig selv.

Det hjalp at spise en masse proteiner, som både mætter og giver energi. Og til sidst blev jeg faktisk helt vild med at træne – og nu kan jeg slet ikke undvære det! Jeg ELSKER og løbe en fantastik tur ude i skoven og bare nyde naturen. Jeg deltager også i en del løb sammen med far, da han har den samme gejst for træning som mig ☺ For når man har tabt sig en del kilo, som jeg har, skal man selvfølelig også holde den – det fortjener man nemlig når man er så sej at behandle sin krop ordenligt. Jeg kan desuden mærke på mig selv og min krop, at jeg har fået meget mere energi. Min hud er ikke længere tør og eksem agtig, som den var før, og mine muskler er blevet meget større og stærkere.

Hvordan jeg klarer mig den dag i dag: 

I dag er det et år siden at jeg tabte de 15 kilo, og jeg har holdt det lige siden ved hjælp af disse enkle trin:

  • Do’s:
  • Jeg spiser sund mad, med grøntsager og proteiner i alle måltider
  • Jeg spiser kun 3 gange om dagen og ikke mere

Dont’s:

  • Jeg spiser hverken slik eller kage (skal lige siges at til fødselsdage gør jeg).
  • Jeg drikker ikke sodavand
  • Jeg spiser ikke Mc’Donalds mad
  • Jeg drikker kun alkohol til festlige lejligheder
  • Jeg træner alle hverdage, løber 3 gange om ugen og styrketræner 2 gange om ugen

Så til alle jer – der enten er ved at nå et punkt hvor i ikke kan holde jeres egen krop ud længere,  eller måske allerede er i gang med den helt store omgang, og måske er ved at gi op – så sig til jer selv, at i kan alt i sætter jer for. Det gjorde jeg, og det hjalp mig rigtig meget.

Kærlig hilsen Camilla

 

2 thoughts on “Gæste indlæg // Camilla Bertelsen

  1. Sejt! Virkeligt godt gået og stor inspiration. Har hun evt. en instaprofil man kan tjekke? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *